Richard Kába

RIK je bývalý šéfredaktor několika internetových stránek zaměřených na motorsport a momentálně volný spolupracovník www.motorelax.cz. Kromě toho založil motokárový šampionát www.kartrace.cz, který nyní funguje jako občanské sdružení. V poslední době našel zálibu ve vaření. Takové jsou RIKovy koníčky, občanským povoláním je zapřažen v mezinárodní společnosti poskytující IT služby.

R.A.G. - Sumeček v parmské šunce s pastiňákovým pyré a hřiby

V dnešním díle RIKovy Amatérské Gastronomie si uděláme takový malý pokus o fine dining. Námět pro tento recept jsem čerpal z Ramsayho Hells Kitchen, ale jak to přesně dělali tam samozřejmě nezaznělo. Tak jsem si to lehce dovymyslel, nicméně to docela chutná, však posuďte sami.

28.12.2012 v 13:10 | Karma: 11,06 | Přečteno: 949x | Diskuse| Hobby

R.A.G. - Créme fraîche

Créme fraîche. Typicky francouzská věc. Najdeme jej v každém druhém receptu na francouzskou kuchyni, ale mnohem obtížněji v domácích obchodech. A když už, tak je to buď kysaná smetana plus anebo výrobek velmi nepříznivé ceny.

4.12.2012 v 20:39 | Karma: 14,55 | Přečteno: 1594x | Diskuse| Hobby

Richard Kába

Poslední den v Paříži a cesta dom

Poslední den, resp. dopoledne v Paříži bylo před námi a tak jsme zvažovali co s ním. Nakonec jsme se rozhodli, že popojedeme na St. Germain a popojdeme pěšky na náměstí Bastille.

17.6.2010 v 21:23 | Karma: 5,53 | Přečteno: 542x | Diskuse| Cestování

Čtvrtý den v Paříži

Podle předpokladu jsme dnes opět odjeli do Disneylandu. V metru a RER se už orientujeme jako doma na Můstku, jako rození Pařížané. Navzdory podivným předpovědem počasí, zdá se, že v Disneylandu je počasí v ceně. V Paříži po ránu krutě foukalo a ačkoli slunečno, byla zima, jakmile jsme dorazili do parku, slunce a takřka bezvětří.

16.6.2010 v 21:50 | Karma: 5,15 | Přečteno: 579x | Diskuse| Cestování

Třetí den v Paříži

Tak nastal den, kdy bylo třeba se rozhodnout, jestli je už správné počasí na Disneyland nebo není a zdali si ho dáme na jeden den, nebo dva. Navzdory kalnému nebi a nepříznivé předpovědi počasí jsme se rozhodli pro 2 dny v Disneylandu.

16.6.2010 v 7:16 | Karma: 4,73 | Přečteno: 595x | Diskuse| Cestování

Druhý den v Paříži

Dneska jsme konečně nakoupili za rozumné peníze vodu a jídlo :) a vyrazili na výlet. Brzy nás ale vyhnal déšť.

14.6.2010 v 22:02 | Karma: 5,18 | Přečteno: 615x | Diskuse| Cestování

První den v Paříži

Tak jsme včera večer docestovali se slušným předstihem na Ruzyňské letiště. Odbavení i bezpečnostní kontrola proběhly hladce, dokonce když na paní za přepážkou Sára udělala oči, vzali nás bez fronty k odbavení pro business třídu.

13.6.2010 v 21:50 | Karma: 5,63 | Přečteno: 631x | Diskuse| Cestování

Poslední zpráva z domova

Finalizujeme přípravy a dobalujeme, takže zabalím i počítač a další zprávy Vás budou čekat až zítra z Paříže. Jiřinky maminka bude tak hodná, že nás hodí odpoledne na letiště. Tak zatím a zítra zase čau.

12.6.2010 v 11:06 | Karma: 4,62 | Přečteno: 506x | Diskuse| Cestování

Richard Kába

Přípravy a balení v plném proudu

Kufry, věci, plány, mapy, navigace ... všechno chce svůj čas. A také počasí ... snad vyjde.

11.6.2010 v 8:36 | Karma: 4,64 | Přečteno: 521x | Diskuse| Cestování

Číslo letu 3806, letadlo Airbus A319

Podívejme se trochu blíže na ocelového ptáka, který nás donese do té matičky šansónu, francouzské kuchyně a historických památek po obou březích Seiny.

9.6.2010 v 14:59 | Karma: 6,01 | Přečteno: 1576x | Diskuse| Cestování

Poletíme do Paříže

Já, moje drahá přítelkyně Jiřinka a naše krásná pět a půl letá dcerka Sárinka si uděláme letecký výlet na pár dní do Paříže. Trošku nám to komplikuje Sáry diabetes, ale snad to všechno zvládneme.